Agentem ubezpieczeniowym można zostać nie tylko poprzez rozmowę kwalifikacyjną odbywającą się w oparciu na ofertę pracy zamieszczoną na portalu internetowym lub w gazecie. O pracę agenta można się postarać również samemu.
Agentem ubezpieczeniowym może zostać osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która podpisała umowę agencyjną z jednym zakładem lub kilkoma zakładami ubezpieczeń, oraz została wpisana do rejestru agentów ubezpieczeniowych (prowadzonego przez KNF – Komisję Nadzoru Finansowego). Osoba ta nie może być karana za przestępstwa umyślne oraz musi posiadać przynajmniej wykształcenie średnie, agent ubezpieczeniowy Toruń.
Osoby, które planują zostać agentem ubezpieczeniowym, a nie prowadziły do tej pory własnej działalności gospodarczej, muszą takową zarejestrować. W tym celu należy uzyskać wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub do rejestru przedsiębiorców w KRS (w przypadku spółek). Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina, właściwa ze względu zamieszkania osoby ubiegającej się o pracę agenta ubezpieczeniowego. Organem ewidencyjnym jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta. W wniosku jako przedmiot działalności należy podać „usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego: 67.20.Z – Działalność pomocnicza związana z ubezpieczeniami i funduszami emerytalno-rentowymi”. W 14 dni po złożeniu wniosku organ ewidencyjny wydaje zaświadczenie o wpisie do ewidencji. Przedsiębiorca następnie udaje się do wojewódzkiego urzędu statystycznego z wnioskiem o nadanie numeru REGON, zgłasza się do ZUS, do urzędu skarbowego i zakłada konto w banku.
Po wykonaniu powyższych czynności, przyszły agent może zgłosić się do wybranego towarzystwa ubezpieczeniowego w celu odbycia szkolenia i podpisania umowy.
Zostaw komentarz