Sprzedaż ubezpieczeń jest obecnie bardzo rozwinięta. Powszechnie kupuje się polisy na życie, wakacyjne, jak też ubezpieczenie nieruchomości, miejsca pracy, czy samochodu. Polisy nie są zbyt kosztowne, ale i do tanich nie należą. Większość osób jest przekonana o potrzebie zakupu polisy mimo iż obowiązkowa jest wyłącznie polisa OC dla samochodów i pojazdów drogowych.
Klienci towarzystw ubezpieczeniowych mają coraz wyższe wymagania względem obsługi klienta. Kupując polisę u agenta klienci oczekują gratisów promocyjnych, zniżek oraz dojazdu do klienta, dyspozycyjności. Tym samym agent ubezpieczeniowy musi umieć powalczyć o klienta. Nie jest to proste z uwagi na dużą konkurencję ale również ograniczone możliwości. Liczy się zatem kreatywność sprzedawcy. Czasem to kwestia podejścia, czasem obietnic, czasem pomysłowej reklamy i marketingu.
Pomocna bywa też kampania promocyjna samego towarzystwa z którym agent ubezpieczeniowy ma podpisaną umowę o współpracy. Na poziom sprzedaży, wyniki i plany ma wpływ szereg zdarzeń, nie na wszystkie sam agent ma wpływ co warto uwzględnić.
Zostaw komentarz