analiza rynku

Zanim zaczniemy krążyć po klientach namawiając ich do zakupu polisy, warto przeanalizować rynek lokalny, dostrzec trendy i przede wszystkim potrzeby. By poradzić sobie w tym fachu, niezbędne jest gruntowne przeanalizowanie potencjalnych klientów, ich zamożności, podatności na wpływy, reklamę, potrzeby, oczekiwania. Dzięki tej wiedzy mamy szansę stać się dobrymi znajomymi tych osób, zdobyć ich zaufanie, a następnie bez trudu sprzedać im polisę ubezpieczeniową.

W tym celu różni agenci różnie postępują, jedni zapraszają na spotkania indywidualne, inni grupowe pokazy, spotkania przy kawie, okolicznościowe imprezy. Inwestycja wymaga pieniędzy, jednak szybko może się zwrócić, zwłaszcza, iż tak stworzone więzi, gwarantują długofalowe relacje. Stały klient to łatwa prowizja i lekka praca na przyszłość. Każdy agent ubezpieczeniowy marzy o tym, by klienci sami do niego lgnęli, automatycznie przedłużali polisy i polecali agenta rodzinie i znajomym.

Wówczas praca agenta to przyjemność nie wymagająca wysiłku. Dodatkowo dochody mogą być bardzo przyzwoite nie wychodząc z domu i niewiele inwestując, czy działając na rzecz pozyskania prowizji. To jednak sytuacja modelowa bardzo rzadka w rzeczywistości.

2 Komentarze

  1. Anita Anita

    Dobre przygotowanie i analiza rynku to podstawa.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany Required fields are marked *

Możesz używać tych tagów i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>