likwidator-szkod

Praca w ubezpieczeniach bardzo często kojarzy nam się z niewdzięczną pracą naciągaczy.
Kiedy przeglądamy oferty pracy w ubezpieczeniach, możemy spotkać ogłoszenia o pracę na różne stanowiska, począwszy od Agentów, poprzez Doradców Klienta, Rzeczoznawców, Specjalistów ds. Odszkodowań czy też Likwidatorów Szkód Komunikacyjnych. I dzisiaj właśnie zajmiemy się stanowiskiem Specjalisty ds. Likwidacji Szkód Majątkowych. Na czym polega praca na tym stanowisku, jakie wymagania najczęściej stawiają kandydatom pracodawcy i kto ma największe szanse na otrzymanie zatrudnienia.

Generalnie praca na ww. stanowisku polega na likwidacji szkód majątkowych oraz osobowych OC. Pracownik zatrudniony na tym stanowisku dokonuje szacunku wielkości szkody. Na podstawie kalkulacji, określa w jakim zakresie towarzystwo ubezpieczeniowe ponosi odpowiedzialność oraz z jaka będzie wysokość odszkodowania. Taka osoba gromadzi wszelką niezbędną dokumentację, rozpatruje ewentualne odwołania a także prowadzi sprawy odwoławcze. We wszystkich tych czynnościach proceduralnych komunikuje się z klientami i jest z nimi w ciągłym kontakcie.

Jeśli chodzi natomiast o wymagania z jakimi najczęściej spotkamy się w ofertach pracy, to można wymienić następujące: najlepiej kilkuletnie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej, w obszarze likwidacji szkód majątkowych, wiedza z zakresu przepisów prawa oraz orzecznictwa sądowego mających swoje zastosowanie w postępowaniu likwidacyjnym, analityczne myślenie, samodzielność działania, wysokie kompetencje miękkie z zakresu komunikacji oraz negocjacji, wysokie poczucie odpowiedzialności, dokładność i skrupulatność.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany Required fields are marked *

Możesz używać tych tagów i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>