Czy w ubezpieczeniach można osiągnąć sukces zawodowy? Takie pytanie może zadać osoba, która w branży ubezpieczeniowej nigdy nie pracowała. Jest to oczywiście uzasadnione, bowiem niewiedza w tym zakresie wynika oczywiście z faktu, że Sprzedawca nigdy nie siedział w tej gałęzi sprzedaży. Sprzedaż ubezpieczeń różni się od sprzedaży innych produktów nie tylko samym produktem, ale również klientami, do których skierowana jest oferta.
Wiele jest takich produktów, których sprzedaż może być realizowana wyłącznie do określonej grupy wiekowej. W przypadku produktów ubezpieczeniowych, wiek klienta nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Oczywiście są takie produkty, których kupno łatwiej argumentować dla osób w określonych widełkach wiekowych. Niemniej najlepsi Agenci Ubezpieczeniowi potrafią sprzedać nawet przysłowiowy piasek na pustyni.
Ktoś kiedyś powiedział bardzo ładne zdanie: “Jeśli uważasz, że możesz albo nie możesz – w obu wypadkach masz rację” Czym zatem charakteryzują się dobrzy Handlowcy? Z pewnością wiarą we własne możliwości. Wiara czyni cuda, dlatego jeśli rozmawiasz z klientem i wiesz, że uda Ci się sprzedać produkt ubezpieczeniowy pomimo, jego pierwotnie niechętnego nastawienia – to istnieje bardzo duża szansa, że Ci się to uda. Jeśli natomiast wątpisz w swoje możliwości oraz szanse oceniasz bardzo nisko, to na takim poziomie będziesz realizować rozmowę sprzedażową.
Dobrzy Handlowcy nie poddają się tak łatwo. Walczą o klienta do ostatnich chwil spotkania. Doświadczenie pokazuje, że determinacja to najbardziej upragniona cecha pracownika. Wielu pracodawców nawet w ogłoszeniach o pracę w ubezpieczeniach już umieszcza takie zapisy w sekcji “wymagania”. Pytanie tylko, ile osób faktycznie dokładnie wczytuje się w treść ofert pracy?
Zostaw komentarz